Kidzlifestyle

Rage onder kinderen | Voetbalplaatsjes van AH

“Vitesse!, daar ben ik voor mam” luidde de eerste zin die mijn (Amsterdamse) dochter van bijna 6 vanmorgen uitsprak bij het wakker worden. Als gevolg van de voetbalkaartjes rage die slimme marketing boys voor Albert Heijn bedachten, ‘weet’ mijn dochter (en velen met haar) nu alles van voetbal.

Welke club is HOT, en welke NOT. Welke speler is snel, welke aanvallend en welk tenue is het mooist.

Mijn hart maakt een sprongetje als zij, mijn kleine meisje, mij vertelt wat ze weet. Als ze haar ‘kennis’ deelt mijn mij. Als ze plezier ervaart bij het sparen, het verzamelen, het bespreken van het wel en wee van het hedendaagse voetbal met haar vriendjes en vriendinnetjes. En dus sta ik (en een ieder die daartoe heb ‘opgetrommeld’) in de rij van de kassa bij de AH. Ben ik ‘n slaaf van de commercie of ligt dit genuanceerder? Ik las er een interessant artikel over in het online VROUW katern van de Telegraaf. Ook lezen? Volgt deze link!

opvoeding